2013/11/23 EARLY SIGNS OF DECAY

EARLY SIGNS OF DECAY チラシ表
EARLY SIGNS OF DECAY チラシ裏

2013/11/23(土)
場所:ギャラリー白線(JR阿佐ヶ谷駅南口から)
http://hakusen.jp/
〒166-0004 東京都杉並区阿佐谷南1-36-14 ハウス白鳥1F-B
(google map)
開場:18:30
開演:19:00
料金:¥1000

パフォーマンス /performance
藤田宗 / Takashi Fujita
齋藤祐平 / Yuhei Saito
山口晋似郎 / Shinjiro Yamaguchi+ 田巻真寛 / Shinkan Tamaki

上映プログラム(45分) / screening program
「EARLY SIGNS OF DECAY – 物質的劣化の初期兆候 – 」
ニューヨークを拠点に、映画フィルムにおける物質的な腐敗や劣化、イメージの減衰、時間の推移に焦点を当てる制作集団「DecayNY 」(ブランドのDKNYのように発音する)によるフィルムの上映。DecayNY のメンバーであり、NYでアナログフィルム限定のパフォーマンスイベントやワークショップを行う「mono no aware」主宰のスティーブ・コッスマンが、日本初公開のフィルムを携えて来日します。

Pillager / Josh Lewis 2011
Doubt #2 / Josh Lewis 2013
Poor Jim / Kenneth Zoran Curwood 2012
Carpe Noctem (seize the night) / Kenneth Zoran Curwood 2013
CRUSHER / Steve Cossman 2010
TUSSLEMUSCLE / Steve Cossman 2007-2009
RED CABBAGES / Steve Cossman 2013
(全て16mmフィルムでの上映)

///作家プロフィール///
藤田宗/ Takashi Fujita
1984年埼玉県生まれ。映画/映像作家。多摩美術大学映像演劇学科卒。在学中より映画作品や映像インスタレーション・パフォーマンスを行う。現在はカラーリストとしてポストプロダクションに勤務。主にフィルムを用いた表現を続ける。

齋藤祐平 / Yuhei Saito
1982年新潟県生まれ。主に平面作品を制作。制作した絵画がどのように発表されうるかについても留意し、作品を通して様々な活動を行う。…フリーペーパーの制作、ゴミ捨て場での展示、路上での自作印刷物交換会「Paper Talk」開催、自作の絵を使用したライブパフォーマンス、商店街の空き物件や引越し前/後の空き部屋を使用したギャラリー「場所と出来事」運営、CDジャケットやイベントフライヤーの制作、郵便物リレー転送イベント「COMPO」開催、ライブペイントイベント/展覧会「間欠泉」開催などなど。平間貴大・アサとの「Night TV」、淺井裕介との「聞き耳」、齋藤末度加との「yoms」、郡司侑祐・およ・アサとの「OPAOPA」(現在は脱退)のメンバーとしても活動。作品画像や展示風景写真などをまとめたホームページ「羅布泊」はhttp://lopnor.archive661.com/index.html

山口晋似郎 / Shinjiro Yamaguchi
音楽家。1983年川口市生まれ。 時間について考えている。 作曲を主とし、演奏には主にオーディオミキサーやギター、ガラスのコップやその他の物等を使用するが、こだわりはない。 ソロの他に川口貴大、神田聡とのバンド「Hello」、ロックバンド「likea」等でも活動をする。 また2004年より浦裕幸とともに、CD制作やコンサートの企画を中心とした組織、WOLINESの運営に関わっている。
http://www.two-lines.org/asamoya/

Thinking about time and timing.Born in Saitama, Japan 1983 December 30th and based in Tokyo. I’m thinking about composition for the simple harmony and structure, and improvising by music instruments and non-music instruments. Before turning to electronic music and improvisation I was playing the guitar on a rock band in early 2000s. Now I’m mainly using audio mixer, guitar and other objects (such as glass, plastic bag and strings) but it depends on the circumstances. I’m a member of Hello (with Takahiro Kawaguchi, Satoshi Kanda) and a rock band “likea”. There are more than 15 recordings, such as solo album [in the suburb] from cherry music (jp), [niju] from ristretto (pt), “hello” (takahiro kawaguchi + shinjiro yamaguchi) [hello] from ftarri (jp) and [november 9, 2007] by sawako + richard chartier + shinjiro yamaguchi from 12k term (USA), and performances at Tokyo (uplink factory, Super deluxe, Kawagoe Art Museum, Ueno Royal Museum Gallery, bankart 1929, Jiyu Gakuen Myonichikan), Chicago, London (ICA) and Lisbon.

田巻 真寛 / Shinkan Tamaki
映像作家。2006年から16mmフィルムによる映像制作を始める。フィルムの物質性を引き出しながら、イメージと非イメージの境界や映像と音の狭間を行き交い、知覚の変化を促すことを主題としている。ロッテルダム国際映画祭を始め、海外での上映が続いている。また、近年は光学現象を映像に変換するパフォーマンスも行っている。
https://shinkantamaki.net/

Born in 1982, Japan. Experimental filmmaker and pilgrim in search of never-before-seen images and new perceptual experience. He started making moving image with 16mm film in 2006. Main theme is to lead the audience’s perception to change naturally and sometimes drastically by coming and going across borders between image and non-image, sound and image with extracting film’s materiality. The works have been screened at many film festivals, including International Film Festival Rotterdam. Recently, He performs to transform optical phenomenon into moving image.

ジョシュ・ルイス / Josh Lewis
人間の欲求・罪・郷愁・超越のメカニズムを探求する為にフィルムやヴィデオを用いて作品を制作する。彼のフィルムは、化学的な実験や型破りで無造作な暗室処理によって作り上げられる。手作業で得た知識や、自然界の要素との身体的な関わりから起こる変革の可能性を信じている。
Josh Lewis creates work in film, video, photography and performance as a gateway into the mechanisms of human need, guilt, nostalgia, and transcendence. His film-based work revolves heavily around chemical experimentation and an unconventional, often derelict approach to darkroom procedures. He is a firm believer in manual knowledge and the transformative potential of an immediate bodily struggle with the elements of the natural world.

ケネス・ゾーラン・カーウッド / Kenneth Zoran Curwood
ブルックリン在住。大学では彫刻を専攻し、その後、16mmフィルムで伝統的なアニメーションのテクニック(セル画、ロトスコープ、ストップモーション)と特殊効果(スリットスキャン、オプチカル、着色)などを用いて映像作品を作るようになる。ジョナス・メカスが設立したアンソロジー・フィルム・アーカイブスを始め国内外で上映され、コロンビア大学やMono No Awareでワークショップの講師も務める。

Kenneth Zoran Curwood is a Brooklyn based artist working in film, animation and sculpture. He received a BA (concentration in Sculpture) from School of Visual Arts in 1995. His 16mm films combine traditional animation practices (cel, rotoscope, stop-motion) with many bygone special effects techniques (slit-scan, optical printing, tinting, toning). He has exhibited his work locally at Anthology Film Archives, Canada, Union Docs, Monkeytown, Secret Project Robot, Vaudeville Park, CREAM Gallery, and Heliopolis. He has taught workshops at Columbia University, Mono No Aware, and Camera Club New York. He is a member of the collective DecayNY.

スティーヴ・コッスマン / Steve Cossman
NYでアナログフィルム限定のライブパフォーマンスイベントやフィルム制作ワークショップを行う「mono no aware」ディレクター。上映プログラムのキュレイターとしても活躍する一方、作家としてNYのPS1 MoMAやカナダLIFTでのアーティスト・イン・レジデンスにて精力的に作品を作り、数多くの国際映画祭で上映されている。
http://mononoawarefilm.com/

Steve Cossman is Founder and Director of MonoNo Aware; a non-profit cinema arts organization whose annual event exhibits the work of contemporary artists who incorporate live film projections and altered light as part of a performance, sculpture, or installation. In 2010 the organization established a series of analog film-making workshops in conjunction with the event, that currently works with 200 participants a year. His first major work on film, TUSSLEMUSCLE, earned him Kodak’s Continued Excellence in Film-making award and has screened at many festivals/ institutions internationally. In 2013, Cossman completed a residency at PS1 MoMA as part of Expo 1 and at the Liaison of Independent Filmmakers of Toronto (Canada). He has been a visiting artist at Dartmouth, the New York Academy of Art, Yale, and the Aurora Picture Show in Houston Texas. His newest work on film WHITE CABBAGE (2011-2013), a collaboration with Jahiliyya Fields of L.I.E.S., will have its US premiere with a series of new work at Anthology Film ArchivesDecember 20th 2013. Steve Cossman currently lives and works in Brooklyn New York as a director, curator, visual artist, and member of the collective DecayNY creating time-based works on film, video, and paper.

fujita.jpg
Takashi Fujita
ESOD_Pillager Still 4
Pillager
ESOD_Dobut Still 25
Doubt #2
ESOD_kzc _poor jim_ image 2
Poor Jim
ESOD_kzc _carpe noctem_ image 1
Carpe Noctem (seize the night)
ESOD_TUSSLE_F3_45.jpg
TUSSLEMUSCLE